Sleep well, be healthy!

Inspiratie tijd: 4 minuten

Slapen is super belangrijk. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je uitrust en wanneer je weer opstaat voldoende energie hebt om de nieuwe dag door te komen. Om helemaal uit te rusten heb je wel een goed slaapritme nodig. De ene dag om 23.00 uur gaan slapen en om 07.00 uur weer opstaan, en de andere dag om 03.00 gaan slapen en om 12.00 uur opstaan is geen goed ritme! Heb jij misschien wat slaapproblemen? In deze blog geef ik je graag wat tips voor de ideale nachtrust!

Tip #1 Lig je lekker? 

Om te beginnen moet je natuurlijk wel lekker kunnen liggen. Want wanneer je niet eens in slaap kan vallen wordt het lastig! Je hebt dan gewoon een goed matras nodig om makkelijk in slaap te komen. Iedereen heeft voorkeur aan een ander matras. Of je nu van zacht of hard houdt, inzakken of recht blijven liggen houdt, bij Slaapspecialist van der Schuit hebben ze een matras voor jou! 

M line matrassen

Bij Slaapspecialist van der Schuit hebben ze veel verschillende soorten matrassen. Wanneer je opzoek bent naar een nieuw matras, kijk dan eens voor een M line matras! Deze matrassen zijn er in vele soorten en maten. Ze zijn zo geproduceerd dat ze zich aanpassen aan jouw lichaam. 

Heb je misschien een matras nodig voor in de zomer? M line matrassen heeft ook koelmatrassen, die jou de zomer makkelijker laten doorkomen. Ben je toch niet tevreden met het matras? Dat maakt niets uit bij M line matrassen. Je hebt namelijk honderd dagen omruilgarantie. ook wanneer er iets stuk gaat is dat geen probleem. Je hebt namelijk zo’n vijf tot tien jaar garantie op het matras. Wacht niet te lang, er is nu namelijk sale! 

Tip #2 Creëer een slaapschema

Om lekker te kunnen slapen is een slaapschema super handig! Misschien vind je dit als je het hoort niet meteen een top idee, maar het werkt perfect! In je slaap ga je namelijk verschillende fases door. Wanneer je rekening houdt met deze fases in jouw nachtrust, verloopt jouw nachtrust sowieso perfect! Hieronder lees je wat deze fases allemaal inhouden :-). 

Fase 1: Het inslapen 

In deze fase zweef je een beetje tussen in slaap vallen en écht slapen. Je ogen vallen soms dicht en de hersenactiviteit valt steeds meer weg. Dit kan een paar minuutjes duren. 

Fase 2: Lichtelijk slapen

Je slaapt heel licht. Je wordt eigenlijk niet perse meer wakker van geluiden, maar wanneer je wakker word voelt het alsof je super lekker hebt geslapen. Deze fase duurt vaak ietsjes langer dan een uur. 

Fase 3: Op naar de diepe slaap!

Je ademhaling wordt meer geregeld. Je hartslag zakt een beetje en je spieren relaxen helemaal. Dit gebeurd allemaal  in ongeveer vijf minuten. 

Fase 4: Where am I?

Op dit moment slaap je super diep. Wanneer je wakker wordt, heb je even tijd nodig om te beseffen waar je nu eigenlijk bent. Dit duurt ongeveer twintig minuten. Fysiek rust je door deze fase helemaal uit. 

Fase 5: De droomslaap  

De droomslaap oftewel de REM-slaap, is de laatste fase. Zoals de naam al zegt is dit de fase waarin je ook droomt. Je verwerkt namelijk al je gegevens en je hersteld emotioneel gezien. Ook deze fase duurt ongeveer twintig minuten. 

Wanneer je door al deze fases heen bent, begint de hele slaapcyclus weer opnieuw! De cyclus maak je ongeveer vier of vijf keer mee per nacht. om goed uitgerust te zijn is het handig om je slaapschema zo in te plannen dat je aan het einde van de vierde of vijfde cyclus wakker te worden. Een cyclus bij elkaar is ongeveer negentig tot honderdtwintig minuten. Plan dus zo dat je vier of vijf keer ongeveer honderdtwintig minuten kan slapen, per nacht ;-). Wil je hier nu graag wat meer over weten? Dan kun je naar Demaakbaremens.org

Tip #3 Get rid of the socials! 

Je hoort het vast vaker, maar leg die telefoon al sowieso een half uur voordat je gaat slapen weg! Dit is beter voor je ogen, maar ook voor je hersenactiviteit. Inplaats voor even je Instagram checken kun je ook even vijf bladzijden van een boeken lezen. Dit helpt je beter in slaap te komen! Wil je nu nog graag meer weten over de ideale nachtrust? Klik hier en laat je inspireren! 

Ga jij nu ook beginnen met een slaapschema te maken? Try to live healthy! Lig je uiteindelijk nu toch niet lekker in bed? Check nog even snel de M line matrassen

Comments

comments

Written By
More from Furnlovers

Nieuwe collectie bij Rivièra Maison gespot + GIVE AWAY! [GESLOTEN]

De herfst komt eraan en dat betekent: tijd om het interieur aan...
Read More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *